شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه سیاسی: ایران اسلامی در سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی‌های تاریخ خود بود

22بهمن امسال مردم دهه چهارم انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند تا همدلی انقلابی خود را به نمایش بگذارند.

حضور چهره‌ها

در تهران علاوه بر اقشار گوناگون مردم که خیابان‌های منتهی به میدان آزادی را از شمال و جنوب و شرق و غرب پر کرده بودند، شخصیت‌های کشوری و لشکری نیز در بین جمعیت دیده می‌شدند.

در تهران اکبر هاشمی ‌رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تقاطع فلسطین- انقلاب و صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز از تقاطع رودکی-آزادی به راهپیمایان تهرانی پیوستند.

رئیس‌جمهوری نیز در راهپیمایی تهران حضور داشت. محمود احمدی‌نژاد سخنران مراسم تهران بود. همچنین مهر از حضور سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و برخی اعضای کابینه دهم در این مراسم خبر داد.به گزارش مهر، در قم نیز مراجع عظام تقلید در راهپیمایی 22 بهمن این شهر شرکت کردند.

حضرات آیات عظام ناصر مکارم‌ شیرازی، حسین نوری‌همدانی، عبدالله جوادی‌آملی، ابراهیم امینی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بین مردم قم و زائران حرم حضرت معصومه که راهپیمایان را تشکیل می‌دادند، حضور داشتند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز سخنران این مراسم بود.

سوخت 20 درصد تولید شد

در مراسم تهران، رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود خبر داد که محموله سوخت 20درصدی تولید شده در کشور آماده و در اختیار متخصصان قرار گرفته است.او در عین حال با بیان اینکه حتی اگر آمریکا بخواهد به ما سوخت 20 درصدی هسته‌ای بفروشد ما آن را خریداری می‌کنیم، گفت که امید به اصلاح توسط اوباما به سرعت در حال تبدیل شدن به یأس است.

رئیس‌جمهور درباره اظهارات اخیر مقامات غربی درباره خبر غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم در ایران تاکید کرد: ما هم‌اکنون در نطنز توانایی ساخت سوخت با غنای بسیار بالا و حتی تا میزان 80 درصد را داریم اما چون نیازی نداریم غنی‌سازی در این سطح هم نداریم.

احمدی‌نژاد خطاب به غربی‌ها ادامه داد: این کارهایی که در ایران در حال انجام است به تولید بمب اتم منتهی نمی‌شود، لذا بهتر است چند کارشناس امین و صادق را دعوت کنید تا برایتان توضیح دهند.

او ادامه داد: آنان باید بدانند که ملت ما آنقدر شجاعت دارد که اگر بخواهد بمب اتم بسازد به صراحت اعلام کند و بسازد و از شما هم نترسد اما وقتی می‌گوییم نمی‌سازیم یعنی واقعا نمی‌سازیم چون اعتقاد نداریم ولی اگر درصدد ساخت بمب اتم باشیم شجاعت گفتن آن را هم داریم.

فتح قله‌های فضا

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه وضع ایران پیش از انقلاب و در حال حاضر، با طرح این پرسش که حال امروز کجاییم، گفت: پیشرفت‌های ایران سریع‌ترین پیشرفت‌ها در جهان است. ببینید متخصصین ما در بیوتکنولوژی هر هفته یک درمان و پیشرفت جدید دارند، به‌لحاظ فضایی ببینید کجا بودیم و الان در کجا هستیم اما می‌بینید هرروز جوانان ما قله‌ای از قله‌های فضا را فتح می‌کنند.

دوازدهمین قدرت اقتصادی جهان می‌شویم

احمدی‌نژاد درباره مسائل اقتصادی هم تاکید کرد: سرمایه‌گذاری گسترده در ایران به بهره‌برداری رسیده است و سرتاسر ایران امروز یک کارگاه سرمایه‌گذاری بزرگ است، امروز در ایران در همه زمینه‌های گوناگون کار و فعالیت در حال انجام است، تمامی روستاها و شهرهایی که در فقر و محرومیت بودند، امروز از بسیاری از امکانات برخوردارند و فعالیت و نشاط در روستاها برقرار است.

او در سخنرانی خود در میدان آزادی تاکید کرد که با هدفمندکردن یارانه‌ها و اجرای برنامه‌های تدوین‌شده اقتصادی و توسعه‌ای، جمهوری اسلامی ایران ظرف 5سال آینده به دوازدهمین قدرت اقتصادی جهان تبدیل می‌شود.

پرچم 100‌متری

در مراسم سی‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران، مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی شعارهایی سرمی‌دادند که یادآور شعارهای انقلاب مردم ایران در سال 57 بود که  از آن جمله می‌توان به استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اشاره کرد.

به گزارش مهر، راهپیمایان در سوی دیگر پرچم 100‌متری جمهوری اسلامی ایران را حمل می‌کردند.در پایان مراسم، قطعنامه‌ای خوانده شد که بر حفظ نظام و حمایت از ولایت فقیه که نماد اسلامیت و جمهوریت و ضامن سلامت همیشگی نظام اسلامی است، تاکید داشت.

کد خبر 101532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز